A Part Of Me - Kapitel 2

Tidigare:

”It’s a wonderful city, they have a lot of shopping and really good food. And I see we don’t have any more suggestions, so it’ll be London. We’re leaving next week.” Emma kollade på mig. “This will be fun!” “Haha, maybe” log jag.

Om en vecka lämnar vi Leeds och åker till London, den stad som min pappa dog i.

 



Jag och Emma gick sakta hem tillsammans efter den långa, vanliga, skoldagen. Vi gick mest tysta men sa några små ord då och då, Emma stannade och la sin hand runt min handled, hon kollade på mig och sa "I know that your father died in London Abbie, but you have to let it go. Sooner or later we'll have to go to London, you know that." Eftersom att jag hatade att prata om min pappa för att jag bara blev sur och arg, slet jag mig ur Emmas grepp och fortsatte gå, bort från henne, "Wait, Abbie!" hörde jag henne ropa bakom mig, jag drog en djup suck innan jag vände mig om och tittade på henne med en mörk blick. Hon sprang fram till mig och vi fortsatte gå "Sorry.." sa jag tyst och tittade på henne, hon bet sig i läppen men gav mig sedan ett av hennes fina leénden. Jag svängde av vid en liten skogsstig som ledde mig fram till mitt hus. Stigen hade jag hittat då jag sprungit ifrån vårt hus när pappa dog. Sen dess har jag alltid gått där, eftersom att det är så.. vackert, tyst och hemligt..

När jag hade kommit hem såg jag mamma som satt i sitt rum vid sin dator. "Hi mum" sa jag, medans jag sparkade av mig skorna och hängde upp jackan på kroken. "Hi, how was school? I've got a mail of what you should be packing to the trip to London" "Fine.. I think, oh, yeah!" Jag satte mig jämte henne på sängen och läste igenom allt, efter att ha skrivit ner allt och sprang upp till mitt rum med listan i handen. Jag tog fram den stora resväskan och satte på musik och började sedan springa fram och tillbaka i rummet för att samla ihop allt. Efter väldigt lång tid var jag klar och slängde mig ner på sängen och pustade ut. Jag märkte hur mina ögonlock blev tyngre och tillslut kunde jag inte hålla dem öppna längre.

Jag vaknade av solen som lyste starkt i mitt ansikte, det var tidigt på morgonen, eftersom att jag hade sovit länge var jag pigg och kunde absolut inte somna om. Jag reste mig upp, men satte mig snabbt ner igen när jag blev yr och det blev svart en liten stund jag satt där en stund tills det hade gått över, jag reste mig igen och gick ner för att äta något för att stoppa min mage att kurra högt. Jag gjorde iordning en macka och blandade ihop chokladmjölk. Jag gick ut och satte mig på altanen och kollade runt, jag åt upp och gick in och klädde på mig. Jag hade bestämmt mig för att gå och bada. Jag ringde Emma och frågade om hon ville följa med. Tio minuter senare stod hon utanför dörren i sin röda bikini, med handduken runt halsen, ”Hi! Wait..” sa jag och sprang upp till mitt rum och hämtade pengar.

Vi gick snabbt till stranden, det var nästan helt tomt när vi kom, bara några barn som badade, men det skulle komma fler, det var det ofta helt fullt. Vi la ut handdukarna och gick ut i vattnet. Eftersom att ddet var ganska tidigt fortfarande hade vi trott att det skulle va mycket kallare än var det var.

Efter att vi hade badat i ungefär en timma, och det hade blivit varmare gick jag till den lilla kiosken som låg några meter ifrån stranden, jag köpte några glassar som jag inte hade sett innan, vattenmelon.

länk

 


 

Tråkigt, men har typ inget att skriva.. dooh! Men kommentera så kommer det fler kapitel, då kommer vi längre fram i novellen och det kommre bli bättre för nu har vi typ inget att skriva om.. :)

 


Kommentarer
Postat av: mandus

wooo, tyckte att det var bra! Längtar till nästa kapitel! :D ♥

2012-06-10 @ 21:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0